officially jobless


posted by Mr.41

Komen/Pandangan


finally,
aku seorang penganggur…

aku start kerjaya aku dengan aras paling tinggi
bagi aku
pencapaian yang amat bermakna bagi diri aku
menjadi team leader di salah sebuah syarikat international
taman tema international,
bergaji pada taraf pendidikan aku

ntah mengapa hati ini meronta-ronta,
nekad berhenti kerja,
kesunyian agaknya
takkala kawan-kawan lain berkawan di sana-sini
aku keseorangan di selatan tanah air

 

aku nekad,
berhenti kerja

aku sambung perjalanan kerjaya aku di shah alam
salah sebuah syarikat milik chinese,
ditugaskan untuk menjaga salah satu outlet taman kanak-kanak
kecil,
dibayar bawah taraf kelayakan aku
tapi tak apa,
aku sahut cabaran, sebab jalan ini yang aku pilih


tetapi amat pahit,pedih
pahit berkerja di syarikat yang 100% memikirkan untung tanpa hirau kebajikan pekerja
baru aku tahu kenapa outlet manager silih berganti
tidak kekal
4 5 bulan bertukar

kedekut,
sampai nak minum air kosong dari bahagian f&B  dilarang
air kosong,
ya kamu bayar kami,
tapi berperikemanusianlah


aku nekad
berhenti kerja

dalam kekelaman,kegelapan
Allah makbulkan permohonan aku
akhirnya,  aku diterima untuk sambung belajar,
Msc. Facilities Management.
tanap pikir panjang,
aku sahut cabaran sekali lagi


sekarang ini aku seorang penganggur..

I think,
my life is moving backward
from international worker to small company worker to jobless again
I hope,
and really hope
Allah will give me another chance to change..


cukuplah
aku sudah peroleh pengalaman
time to change

Leave a Reply

katakhijau@pkck91. Powered by Blogger.